Bloemendaal aan Zee

23 januari 2021 - Haarlem, Nederland

Week 3

Deze week afgelegde afstand: 46,4 kilometer

reeds afgelegde kilometers: 1342,9 kilometer.

Nog  te wandelen tot eindpunt: 401,3 kilometer.

Weer: zon, regenboog, af en toe bijna noemenswaardige spetter

Bloemendaal aan Zee

Op werkdagen alleen in mijn pauze een 2 kilometer lange wandeling kunnen maken, over een saai industrieterrein met veel scheepswerven. Niet echt om over naar huis te schrijven wat voor adembenemende tocht ik aan het wandelen. Maar helpt wel om eerder bij het eindpunt te komen.

vrijdag was mijn vrije dag en ik trakteerde mijzelf op een rondje schelpenpad, 6 kilometer heerlijk in het zonnetje uitkijkend over de rietvelden, de sloten en de molen. Perfect om even je hele hoofd leeg te maken!

En vandaag een wandel-vanaf-je-voordeur-wandeling gemaakt. Het was heerlijk, het zonnetje scheen, mooie wolkenpartij. We waren niet de enige die dit plan hadden opgevat en dus kwamen we in het begin nog best veel mensen tegen in de duinen. Bij Parnassia gingen we het strand op. O, wat hou ik toch van het strand! De weidsheid, de wind door je haren voelen en de zoute, zeelucht op je lippen proeven. Het geluid van de golven die stukslaan op de zandbanken. En golfsurfers die de golven weer probeerden te bedwingen. Honden die als een speer uit een boog wegschoten om een tennisbal terug te halen. We bekeken het allemaal terwijl we onze thermosflessen leegschonken voor een kop thee.

het wisentenpad begint vlak achter de strandopgang van Bloemendaal. Zouden we dit keer geluk hebben. Inmiddels al 14 kilometer gewandeld en het merendeel ging over paden met los zand en behalve het strand was het behoorlijk heuvelachtig. Maar we werden beloond: op het einde van het pad zagen we een paar Wisenten lopen in de verte! We hadden er op gerekend door de verrekijker mee te nemen. Wat een waanzinnig indrukwekkende beesten zijn het!  Van een veilige afstand naar gekeken, voordat we weer doorliepen om het laatste deel te wandelen.

Stijf & stram, maar evengoed heerlijk gewandeld!