....Brielle

3 april 2021 - Brielle, Nederland

Etappe 4: Delft - Brielle

Dagafstand: 25,2 kilometer

Totale afstand: 99,8 kilometer

Vandaag geen Guns n' Roses tijdens het ontbijt of de wandeling. Maar we begonnen de wandeldag met een mooie stempel van de Maria van Jesse Kerk uit Delft in ons paspoort. En zo mooi dat wij de Camino lopen, maar dat het ook mooie herinneringen oproept bij de mensen die wij onderweg tegen komen zoals bij de meneer van wie wij de stempel kregen. Zo bijzonder is dat!

20210403 Stempel Delft

Dit keer liepen wij allebei met een rugzak met kampeerspullen, voor het eerst sinds lange tijd en dat was best wennen. En voor het eerst ook mijn camino schelp aan mijn rugzak. Het weer was fris, maar het zonnetje scheen lekker. We genoten er maar van want de voorspellingen voor de komende dagen beloofde niet veel goeds. Al gauw verlieten we Delft en liepen we over de kades van Den Hoorn, wat een superleuk straatje was dit zeg!

In Schipluiden werden we bespioneerd door een kabouter toen we de plaatselijke minibieb bekeken, jammer genoeg geen plaats in de rugzak voor één van de mooie boeken die er in stonden en ook geen boek bij ons om achter te laten en dus zijn we maar door gelopen.

20210403 Kabouter

Van Schipluiden naar Maasland was een lange weg langs het water en dwars door de weilanden. In de verte zagen wij de grote kranen al staan van de Botlek en de Europoort en wisten: daar moeten wij naar toe! Wat leek het nog eind weg! Gelukkig was er onderweg genoeg te zien en werden wij ook gadegeslagen door een paar nieuwsgierige koeien.

20210403 Koe

In Maassluis ontdekten wij een ijssalon die open was en we konden het niet weerstaan. Daarnaast vonden wij dat we het ook best verdient hadden en dus zaten we niet veel later van een ijsje te genieten. De eerste van 2021! Dat wij daardoor het pontje naar Rozenburg op een haar na misten namen we maar op de koop toe.

20210403 Veerpontje

Tja, wat moet je zeggen van Rozenburg? Een dorp ingeklemd tussen 2 grote industriegebieden, het was apart om er te lopen tussen de grote silo's van Vopak, de viaducten en de bruggen. Vlak voor Brielle konden we op camping De Meeuw ons tentje op zetten. Na een simpele maaltijd (maar jeetje, wat smaakte dat lekker) doken we de slaapzak in om te luisteren naar een Podcast. We waren echter zo moe van een hele dag lopen in de buitenlucht dat we het eind niet eens gehoord hebben en in slaap gevallen zijn......