....Delft

6 maart 2021 - Zaandam, Nederland

Etappe 3: Voorschoten - Delft

Dagafstand: 26,2 km

Totale afstand: 74,6 km

Zou het toeval zijn dat wij vanochtend tijdens het ontbijt wéér een nummer van Guns N' Roses hoorden, net als de vorige keer? Liepen we toen nog in wandelrokje en korte broek vandaag toch maar een lange wandelbroek aangetrokken. Het zonnetje mag dan wel schijnen, het is toch een flink stuk koeler dan de vorige keer.

We begonnen weer waar wij de vorige keer gestopt waren. Een vriendelijke vrouw van de kerk in Voorschoten nam de moeite om naar de kerk toe te komen, ook al was die eigenlijk nog gesloten om een stempel in ons Camino paspoort te zetten. Alweer zo'n mooie!

Stempel voorschoten

Na een prettig gesprek werd het toch tijd om te vertrekken en via een leuk straatje kwamen we al gauw in een nieuwbouwwijk terecht en niet veel later op een pad wat ons naar de weilanden bracht. In de verte zagen wij de trein richting Den Haag  of vice versa langs rijden. In de verte de skyline van Den Haag met zijn hoge gebouwen. Maar voor het zover was kwamen we eerst nog door Wassenaar. Daar stonden wel een paar leuke huizen! Huizen, want klein waren ze niet! Voordat we er erg in hadden stonden we in het hart van Den Haag. Het duurde langer voor we er weer uit waren.... En toen pas kwamen we ook het plaatsnaambord van Den Haag tegen, gevolgd door Voorschoten en Rijswijk. Natuurlijk moest ik er even een foto van maken voor mijn verzameling, of tik zoals je het ook kunt noemen.

Plaatsnaambord Den Haag

Naar Delft was een lang stuk langs een kanaal waar velen aan het roeien waren, langs het kanaal voornamelijk fietsers. In de verte zagen we Delft liggen en de weg was recht, we zagen dus waar we naar toe moesten en onze voeten begonnen aardig vermoeid te raken, het tempo raakte er uit. En o, wat was het fijn dat het stoplicht gelijk op groen sprong toen we aankwamen en niet stil hoefden te gaan staan! Soms kan je van zulk soort simpele dingen zó genieten. Toch nog even de puf om te kijken of de kerk waar wij langs kwamen geopend was, maar helaas gesloten. De stempel komt de volgende keer wel, nu eerst uitpuffen in de trein en thuis met de voeten omhoog!

Plaatsnaambord Delft