Virtuele groeten uit.....

Afstand: 9,9 kilometer

Afstand tot nu toe: 1306,4 kilometer

Afstand nog te wandelen: 437,8 kilometer

Streetview My Virtual Mission

Virtueel wandelen? Hoe kan dat nou? Tot een jaar geleden had ik er ook nog nooit van gehoord. In een jaar kan echter heel veel veranderen, kijk maar om je heen. En je weet meteen wat ik bedoel. Naar het buitenland reizen gaat voorlopig niet, zelfs met de trein naar een andere plek in Nederland doe ik al niet. Ik loop sinds het begin van het uitbreken van de pandemie zoveel mogelijk in mijn eigen buurt.

Om toch motivatie te vinden om te blijven wandelen kwam ik terecht op de website van My Virtual Mission en uiteindelijk koos ik uit alle virtuele wandelingen voor Lejog, oftewel wandelen van Land’s End naar  John o’Groats. Van het meest zuidwestelijke puntje van Engeland naar het meest noordelijk puntje van Schotland, 1744,2 kilometer in totaal. Ik koos voor deze tocht omdat ik eigenlijk best wel een Anglofiel ben. Ik kom er graag, vind het een mooi landschap met vriendelijke mensen en met heerlijke humor. Met deze tocht kwam en kom ik langs een aantal plaatsen waar ik in het echt ook ben geweest (Land’s End, Eden Project, St. Michael’s Mount, Edinburgh en zelfs langs de camping waar we 3 jaar geleden hebben gekampeerd!) Thuis maak ik in de buurt wandelingen en mijn Garmin horloge geeft automatisch de kilometers door aan My Virtual Mission. Het leuke is dat je op een kaart precies kan zien waar je bent en heel vaak kan je via streetview zien hoe het eruit ziet waar je op dat moment wandelt. Op dit moment ben ik virtueel Edinburgh gepasseerd en heb ik al 1306,4 kilometer gewandeld in 9 maanden tijd. Dat betekend dat ik nog 437,8 kilometer mag wandelen voor ik bij het uiterste puntje van Schotland bent en dan krijg ik zelfs een mooie medaille thuis gestuurd. Maar voor het zo ver is ontvang ik af en toe een digitale ansicht kaart in mijn mailbox van een plaats welke ik virtueel gepasseerd ben, leuk!

Daarnaast vind ik het leuk om van de ene kant van het land naar de andere kant te wandelen. In het echt deed dat ik dat al eerder met het Trekvogelpad hier in Nederland. Van Bergen aan Zee naar een plaatsje achter Enschede, tegen de Duitse grens aan en nu dus virtueel door de UK.

Gisteren en vandaag dus weer even mijn kans waargenomen om een rondje te wandelen, door de weeks lukt dat bijna niet. Gisteren voor dat het begon te sneeuwen in een snijdende wind een rondje Westenwindpad - Schelpenpad gewandeld, zo’n 6 kilometer en vandaag een uitgebreid rondje Jagersplas van 10 kilometer. Heerlijk in het zonnetje dit keer!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade