....Voorschoten

21 februari 2021 - Zaandam, Nederland

Etappe 2: Sassenheim - Voorschoten

Dagafstand: 20,7 km

Afstand tot nu toe: 48,4 kilometer

21 februari, hartje winter. Vorige week maakte ik nog een schaatstocht op natuurijs, nu een week later wandelen we de 2e etappe van de Camino en draag ik een wandelrokje! Eerst nog met een jasje, maar ook die gaat rond het middaguur uit. Bizar, je kan het grote temperatuurverschil haast niet voorstellen en toch is het echt zo! Het lijkt wel lente en wij zijn niet de enige die van dit mooie weer genieten. Fietsers passeren ons, wandelaars groeten ons en bootjes varen ons voorbij.

Standbeeld Sassenheim

Vorige keer waren we zo moe dat we geen puf meer hadden om te kijken of we bij de kerk van Sassenheim een stempel konden krijgen. Nu is het zondag net na 11 uur en verlaten de laatste kerkgangers net de kerk terwijl wij naar binnen lopen en vragen of er een mogelijkheid is om een stempel in ons Camino paspoort te ontvangen. Blijkbaar vonden zij het net zo leuk als wij want niet veel later verlieten wij na een leuk gesprek met stempel weer de kerk en gingen wij op pad.

Stempel Sassenheim

Vanochtend werden we wakker met het liedje Take me down to paradise city van Guns 'n Roses, nu hoorden we het liedje weer uit een radio komen bij een groepje jongeren langs de route.  Toeval? Dit keer liepen we meer door het groen dan bij de eerste etappe, en een flink stuk langs kanaal. Het liep heerlijk, alsof we vakantie hadden.

En zo liepen we Leiden binnen. Een stad waar we al eerder zijn geweest en tóch lopen wij door straten waar wij nog niet eerder hebben gelopen, het was verrassend leuk!

Plaatsnaambord LeidenLeiden

Aan de start zeiden we nog heel dapper dat wij naar Den Haag zouden gaan wandelen die dag, dat bleek toch even te ver en daarom besloten we in Voorschoten de bus weer terug te pakken. En dat blijkt later wanneer wij weer verder gaan een goede beslissing. De tweede etappe zit er op Santiago is weer iets dichterbij gekomen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade